Bra budat

Vår Babybjörn sitter är i Sverige. Den får lillasyster i sommar. Så jag budade hem en färgglad Fisher Price dito på Ebay för en bråkdel av Babybjörnpriset. Den här får funka tills vidare, tänkte jag. Och jag kan säga att den må vara ful, men den har redan visat sig vara värd vartenda öre:

Sen är det ju lite larvigt det här med att tycka att alla färgglada leksaker är mindre estetiska. Spelar roll. Det är barnen som ska gilla dom. Och i bebisåldern ser de ju inte bleka färger som rosa och ljusblått osv, vilket gör att man undrar lite kring alla babyinredningsprylar… När storasyster var liten köpte jag ett gäng färggranna batterileksaker på Blocket. Hämtade dom hos en tjej som visade sig arbeta som dekoratör. Hon berättade att hon från början bara handlat vackra leksaker i trä. Leksaker barnen ratat. Sen kapitulerade hon och gick all in med plast och grälla färger. Happy ungar. Happy föräldrar.

Förresten gillas färgglada historier tydligen av fler än bebisar. Det var storasyster som hängde i babygymmet idag när det plockades fram och inte lillasyster…

One response to “Bra budat

  1. Ja visst är dom kalas. Tänkte oxå när jag Ebayade Bosses, men va ful. Har ni viben på 😉 Tror jag hade blivit mer galen utan just den sitten. Lite skak på rumpen det är tydligen det dom vill ha. Som sagt den åkte även med på semester till Barbados.

Kommentera

