Gjord av en man

I Sverige får man när man fött barn jättebindorna Urban på sjukhuset. Ja åtminstone fick man det när storasyster kom till världen. Och de behövdes. När jag sedan kom hem köpte jag bindor som var som mindre blöjor för allt blod och avslag. Först efter en dryg vecka kunde jag börja använda ”bara” nattbindor. Och skydd behövdes nog i över en månad.

I England får man inga bindor på sjukhuset. Man uppmanas däremot ta med egna. Därför finns här särskilda ”mammabindor”. Ett sådant paket köpte jag. Och hittade nedan supertunna binda, förmodligen med en uppsugningsförmåga som knappt klarar första mensdagen… Är den inte gjord av en man så är den åtminstone framtagen av någon som aldrig fött barn.

4 responses to “Gjord av en man

  1. Ja halloj eller! Trött man blir hahaha. Bättre att ta en av ungarnas blöjor då än ett par sådana trosskydd för en jätte. 😉 Det kan vara så att någon smugglade Svenska till mig. Kan va så eller inte. hehe

  2. Eller så är det ett fult säljknep, blöder igenom en i halvtimmen = många paket sålda. Du får göra beställning av bindor istället för godis från Sverige nästa gång 😉

Kommentera

