På tur

Jag tycker fortfarande det känns lite obehagligt att ha lillasyster där nere i vagnen. Men hon ser ut att trivas och sover som aldrig förr.

Precis som jag har svårt att vänja mig vid storasysters sparkcykel. Åtminstone när hon drar iväg. Även om jag vet att hon vet att man ska stanna vid gatan så känner jag inte att man kan lita på att en tvåochetthalvtåring har stenkoll. Nu kan jag springa efter. Den här bilden togs pre-lillasyster då jag bara fick hålla andan och be en stilla bön när stora plötsligt susade iväg och slutade lyssna på mina ”vänta-rop”. Svårt också att bli arg på henne då hon är mäkta stolt och nöjd då man kommer fram. Hon har ju stannat och ger mig sparken och tar mig i handen, för hon vet att det är så man går över gatan.

2 responses to “På tur

  1. Duktig storasyster är!

Kommentera

