Men det gick ju bra ju…

Jag visste det. Man får inte säga att det går bra. För det har det ju. Det har gått över förväntan att vara själv med två små. Idag pysslade vi hemma på förmiddagen och promenerade sedan till svenska kyrkan för deras lekgrupp. Det är en promenad på en dryg timme.

Halvvägs på väg hem kände jag regnstänk. Ytterligare lite längre fram somnade storasyster. Och sen vaknade lillasyster. Ombytta roller… Jag fick stanna och plocka upp lillasyster i bärsele. Men hon fortsatte skrika. Och det fortsatte regna.

Plötsligt övergick stänket till ösregn. Istället för att stanna valde jag att snabba på. Regnskyddet låg långt ner i vagnen. Jag fällde upp suffletten så halva storasyster var täckt. La storasysters ratade jacka över lillasyster i bärselen och drog upp min egen luva på min icke-regntäta jacka. Regnet avtog inte. Det kom bara mer och mer. Storasyster vaknade av att hon blev blöt. Hon grät. Lillasyster grät. Jag snabbade på ytterligare och tänkte. Snart hemma. Bara gå. Nu kan det inte bli värre. Då kom haglet…

2 responses to “Men det gick ju bra ju…

  1. Låter inte kul alls

Kommentera

