Ilfärd till sjukhuset

Vi påskpysslade ju. Men det var inte bara idyll. Storasyster tog några av plastbitarna och satte för ögonen. Kul skämt.

Tyckte vi. Men så plötsligt såg jag hur hon pillade i ögat. Och såg. Ett av de där småsmå plastögonen. I hennes öga.

Vi tittade. Pillade lite. Hon grät. Mats tog henne under armen och sprang ner till sjukhuset. Det ligger ju bara ett par kvarter bort. Men tack och lov. I väntrummet lyckades hon själv blinka ut det. Glad som en lärka kom hon hem och sa ”mamma, jag lagade mig, jag räddade mig själv”! Puh…

10 responses to “Ilfärd till sjukhuset

  1. Men usch vad läskigt! Tur att hon lyckades laga sig självt i alla fall. Hade hon ont? Kram o glad påsk!

  2. Fy så läskigt! Tur att det gick bra.

  3. Men lilla pluttan! Skönt hon ”lagade” sig. Hoppas resten av påsken blir mindre dramatisk.

  4. Å lilla Vera varför gör du på detta viset. Penningar i halsen och öga i ögat. Kram på er

  5. Men lilla Vera, vad hon skräms! Skönt det gick så bra. Kram!

Kommentera

