Hej könsroller

Tydligen så har jag fått min äldsta dotter att tro att pappa är den enda som kan laga saker här hemma. Inte så konstigt då jag ofta säger ”pappa kan laga den när han kommer hem”. Mest för att jag själv just då inte har tid och behöver en bra ursäkt, men ibland också för att jag faktiskt inte kan.

Men så häromdagen då det inte kom ljud i TV:n började jag pilla bland sladdarna. Storasyster tittade skeptiskt. Men så plötsligt. Voilà. Ljud!

”Mamma, du kunde” utbrast storasyster ”du är faktiskt riktigt stark”!

Kommentera

