Hello Kitty, Goodbye Nattsömn

I helgen var vi på tivoli. Storasyster och pappa fiskade i ett av tävlingsstånden. Ett med vinst varje gång. Bäst så, tänkte vi.

Och när vinsten skulle väljas var storasyster snabbt säker på sin sak. En Hello Kitty skulle med hem. En uppblåsbar rätt stor sådan. Som en badboll ungefär.

Så här i efterhand börjar jag omvärdera vårt beslut att välja vinst varje gång. Den här Kittyn ska nämligen med överallt. Helst ut, men där har vi sagt nej. Det räcker med två barn i vagnen. Men hon sitter med i soffan, hon ligger på köksbordet när det ska ätas (för att hon är för stor att få plats på stolen…), hon sover i sängen (ja tills storasyster somnar, sen smyger jag bort den – dock hittar hon den alltid och tar med när hon kommer till vår säng mitt i natten – jippie…) och hon är även stand-in-lekkamrat och får vara patient när det leks doktor. Jag hoppas det är övergående, för annars vill inte jag vara med när Kitty får punktering…

9 responses to “Hello Kitty, Goodbye Nattsömn

  1. hahaha JÄTTE KITTY 🙂

  2. Haha! Klockrent 😉
    Dom vet vad dom vill dom små liven!

  3. Haha klart Hello Kitty måste vara med överallt 😉

  4. Så söt lilla V är!

  5. Pingback: Lagom size | Queenstreet

Kommentera

