Tongue Tied

Lillasysters sträng under tungan var ju lite för kort. Ankyloglossia heter det visst. Nu är den klippt. Det gick supersnappt. Och det skulle göra ”lite eller inte alls ont” som broschyren vi fick med oss hem beskrev. Hur vet man det, undrar jag ju stilla? Har man frågat spädisarna vars tungband man klippt av?

Vår lilla verkar okej, men har uppenbara besvär. Och vill absolut inte ligga själv. Somnar i min famn men vaknar så fort jag lägger ner henne. Är glad en stund för att sen gäspa och känna av såret under tungan och gråta igen. Stackars. Det blir en lång natt.

Varför man klipper förresten? Det är tydligen därför lillasyster somnar så fort när hon äter. Det är jobbigt för henne. Det är också därför hon har gaser som gör ont att bli av med och en massa hicka. Nu hoppas vi allt det ska bli bättre och att det onda i munnen gått över redan imorgon.

5 responses to “Tongue Tied

  1. Ja lilla gosan det hoppas vi verkligen. Puss på er

  2. Åh, jobbigt när de små liven har ont 😦 Hoppas det blir bättre snart, det brukar ju läka fort i munnen.

    Kram!

  3. Jag vet inte riktigt när de är så små, men min kille fick det gjort när han va ca 6 år eftersom han hade så svårt att uttala vissa bokstäver.

Kommentera

