Fucking sjuttiosex…

Första löprundan sedan, ja enligt Runkeeper sedan 5 maj förra året.

Motivationen kom idag hos läkaren. Efterkontroll. Sju veckor sedan förlossning. Och jag väger… sjuttiosex fucking kilo. Sjuttiosex! ”Men det är en hälsosam vikt för din längd” säger läkaren. ”Hälsosam?” protesterar jag. ”Ja, det är ett BMI på 24,8 och allt under 25 är okej”. Två tiondelar tillgodo. Tack då. Men sexton kilo från trivselvikt. Nåja. Där har jag inte varit sen före storasyster, men åtminstone tretton kilo från före-lillasyster-vikten. Det är en bit. Och amning och uppesittarnätter är inte de ultimata förutsättningarna direkt. Vi äter bra, men jag gillar att unna mig ibland. Jag skulle må dåligt av att inte göra det. Och om jag bara ska vänta ut kilona lär det ta en halv evighet. Så ikväll trotsade jag tröttheten och tog fram löparskorna. Tre kilometer. Tre tunga kilometer. Hälften i uppförsbacke i och för sig, men ändå. Det är ju halva min gamla runda. Och nu tog den. Tada… Tjugotvå minuter! Det är en bit till form må jag lova…

9 responses to “Fucking sjuttiosex…

  1. Puss kompis. Min mamma hade frågat lillsyrran om jag var gravid så det är vell bara att sätta igång jag me. Jaja!!! men bulle och kaka det ska vi äta för det är vi sååå värda. Hehe och du jag blev kär idag både i Göteborg i solsken och i ett funkis hus. I’m in LÖVE!!

    • Åh du är ju smalis ju!
      Mys med funkis. Älskart! Hoppas hoppas ni får det!
      Ha det härligt i solen, här är det grått grått grått.
      Saknar er lite extra så här en fredag!
      Kram!

  2. Unna, unna, unna är det enda jag kan säga! Det behöver man, det löser sig ändå till slut med vikten. Passa på att njuta nu istället för att känna en massa måsten. Men det var bra jobbat att du tog dig ut. Trevlig helg!

  3. Fortsätt amma är mitt bästa råd, det lär tära på kilona. Jag gick upp 9kg med Martin och ner 16kg. Tack vare amningen tror jag. Du kommer att bli lika vacker som förut om inte vackrare, tålamod bara. Kram.

    • Tack bästa mamma!
      Man får hoppas amningen löser det där bättre den här gången, för sist hjälpte det föga. Får heja på lillasyster att äta som attan! Sen har jag ju stora att springa efter också och det lär ju bränna en och annan kalori!🙂
      Tålamod alltså? Ja du vet ju att det är min starka sida, haha!

  4. Ååå, du är grym som kör igång nu. Du har ju NYSS fött barn!
    Jag hejjar på allt jag kan – hejja, hejja, hejja!

    BTW, ska ta tag i den där utmaningen väldigt snart!

    Kram!

    • Känns som ett måste om jag fortfarande ska kunna snaska godis med gott samvete. Man kan ju inte gå omkring med hur många extrakilon som helst… Inte hur länge som helst iaf. Och efter den här förlossningen känner jag mig rätt fräsch!🙂 Så springskorna får komma ut och luftas mer framöver!

      Utmaningen ja. Känn ingen press att göra den. Fattar förstås om folk har annat för sig. Särskilt du! Tänker på dig.

      Kram!

Kommentera

