Fråga doktorn?

Nu får det vara nog. Knappt hade antibiotikan hävt febern förrän jag började känna mig märkligt yr. Som att hjärnan inte hängde med ögat. När det inte försvann på några timmar googlade jag. Det kan bero på läkemedel, läste jag. Hämtade bipacksedeln och hittar dizziness under uncommon side effects (1 på 100). Okej, kul. Googlade på medicinen och hittade en hel radda klagomål. Vissa som säger att bieffekterna suttit i långt efter att de slutat med medicinen och vissa som beskriver exakt det jag känner.

Yrsel och hemma med nyfödd känns sådär va?

8 responses to “Fråga doktorn?

  1. Men fy, när de fått en massa klagomål! Och för en mamma med en liten, en mamma som dessutom ammar – hur mår lilla bebisen då? Inte bra!!!

    • Näe det ska inte gå över i bröstmjölken enligt doktorn. Ska ringa imorgon och be att få nytt preparat. Så här tänker jag inte fortsätta känna…

  2. Oh no va crazy . Vi är hemma och nära nu och kan pyssla om er🙂 Ska dock inte säga för mycket dom har hostat de små trollen. Jag verkar även tappat rösten lite men det är ju bara skönt för er. hihi Amma på alla 4.a har ju varit mitt mjölkstocknings knep men det har ju aldrig gått så här galet för migt. Puss på er. Vi ringer imorgon när vi vaknat.

  3. Miss Upsey Daisy

    Många mediciner som har biverkningar. Ibland riktigt läskiga.

  4. Bra Mikaela! Klart de måste ge dig nytt preparat.
    Hoppas du mår lite bättre idag.
    Kram!

Kommentera

