Loppatshoppat

På bästa Erikshjälpen. En spis till tjejerna, med lite annat smått och gott som gamla slevar och pyttiga kaffefat vi plockade ihop för en tjuga eller så – roligare än leksaksaffärens dockservis tycker jag:

Och en symaskin till mig. Sorry Vickivännen, det blev en Husqvarna till slut ändå:

Dessutom gamla spetsgardiner som ska hänga i dörrarna i skärgårdsstugan istället för myggnät och två handvirkade grytlappar för en krona stycket.

One response to “Loppatshoppat

  1. Jaja det e svårt at lära gamla hundar att sitta. Hör av dig när du gett upp och behöver en riktig maskin😉. Min mamma hade Husqvarna innan vi köpte Bernina när jag var 14 så jag har svurit i några år. Men man får bra tålamod så du kan ju se det som en kurs i det liksom. Hehe.

Kommentera

