Semesterhälsning

Ja vi är ju hemma i Sverige igen. Och nu semestrar vi. Nästan helt utan internet. Uppkopplingen i smålandsstugan är lika illa som den i skärgården, så det kan bli lite tunnsått här framöver. Men jag försöker. Hej från Småland och grillmiddagen:

Mitt mål med semestern. Förutom slapp och kvalitetstid med familjen. 5 mil i löpspåret. Det är inte mycket. Men betänk att jag fött barn för dryga tre månader sedan. Jag var ju ute för ett par veckor sedan men blev avrådd att börja så tidigt. Men nu är det dags. Så sakteliga. Började med tre kilometer idag. Men innan 31 juli ska jag ha skrapat ihop fem mil tycker jag. Jag ska försöka uppdatera semesterspringet här bredvid och lovar att inte fuska. Det kan du nog se på de urusla tiderna, haha. Jag menar ska man fuska får man väl putsa tiderna lite bättre än så!

9 responses to “Semesterhälsning

  1. Jag betänker att du fött barn. Och jag betänker också att jag inte gjort det och ändå inte lyckats skrapa ihop fem mil på den tiden de senaste två åren haha!

    Hejja, hejja!!!

    • Äsch då, du går ju på yoga och äter bra och allt sånt där som jag b-o-r-d-e. Efter löprundan idag slog vi istället till med pannkakslunch!🙂

  2. Härligt med semester!

    Lycka till med löpningen. Heja!

  3. Välkomna hem till Svedala! Kul! Jag ska också få igång flåset i sommar är tanken….vi får väl se…

    • Tack!
      Ja sommaren är bra att komma igång tycker jag. Allt blir liksom lättare när det inte är de två timmarna fritid man har på kvällen när barnen somnat som behöver naggas i kanten med löpning, utan man är två om allt i flera veckor och kan ge sig ut på en förmiddagsrunda bara för att det råkar passa den dagen.

  4. Underbart med semester!

    Försöker oxå komma igång med löpning och cykling igen. Det går lite trögt, kroppen känns inte som vanligt trots att det nu är 8 månader sen lillebror föddes😦 Mitt mål nu när semestern börjar är att komma springa 2 ggr i veckan innan frukost. Får se hur det går😉

    På måndag åker jag dock till London på en nöjestripp betald av jobbet. Två nätter på lyxhotell kommer bli underbart för en trött tvåbarnsmamma🙂 Vi ska bo vid Marble Arch – har du tips på nåt bra matställe i närheten?

    Kram XB

    • Semester är inte dumt. Men två nätter alldeles själv i egen säng – det låter ju ljuvligt – haha!
      Nära Marble Arch – inte riktigt ”mina krokar” men där finns ju t ex Nobu om man vill äta asiatiskt för en dyr peng. Och bor ni på lyxhotell gissar jag att det är på Park Lane och där kan man ju gå in på vilket hotell som helst och lyxa med afternoon tea.
      Billigare asiatiskt hittar man annars på Wagamama bakom Selfridges vilket ju inte heller är långt.
      Längre bakom Selfridges hittar man Marylebone High Street med flera trevliga restauranger. Från själva Marble Arch är det ca 10-15 min bort.
      Ha det härligt!!!

Kommentera

