Tapperhetsmedalj

Jag har sagt det förut. Ensamstående småbarnsföräldrar förtjänar medalj.
Mats har varit i London och jobbat och for sen direkt till New York för lägenhetsjakt. Idag kommer han hem och han är efterlängtad. Tolv dagar och elva nätter. Och då har jag ändå haft massor av hjälp. Vi är nämligen i skärgårdsstugan där vi har mina föräldrar bara minuter bort. Där har vi hängt mycket och fått både lunch och middag. Guld värt. Men nätterna. Jösses så skönt det ska bli att kunna dela på dom igen.

3 responses to “Tapperhetsmedalj

  1. Skönt att ha honom hemma igen.

  2. Bragdguld! Är du helt gråhårig nu? Har du räknat alla gånger du har höjt rösten i frustration? Hur trött är du på en skala? Jag är ensam med barn i helgen och har redan laddat med sömn, rejäl middag och två glas vin. För säkerhets skull såg jag en skräckfilm på bio i går så jag kan tänka att ”så illa kan det inte bli iaf”. Jag är redo!!!

  3. Vi pratade precis om det här och jag sa detsamma om ensamstående föräldrar till Martin, men lade också till att det finns många kvinnor med män, alltså inte ensamstående, som får bära helahela ansvaret för barn/barnen.

Kommentera

