Och året var…?

På min post-hippa förra helgen fick jag bland annat göra en liten tävling. En väldigt rolig tävling. Jag fick se bilder på mig själv och skulle sätta plats och årtal. Lättare sagt än gjort men framför allt väldigt underhållande att se sina olika skepnader. Kan du gissa året?

Detta bildspel kräver JavaScript.

1. Schysst tisha… DD1 blev alldeles till sig när hon såg den. ”Mamma mamma, du har en tröja med en ROSA butterfly med SPRINKLES!” Jo, när man är tre är ju en sån okej, men när man är… ja vilket år? I övrigt tror den är från en middag med Camilla på den tiden jag bodde i Malmö, och diskussionen stora munnar kom på tal.

2. Direkt från frikyrkolägret? Nej faktiskt inte. Vet inte vad det är med proportionerna, men kläderna kan man inte förklara bort. Och inte heller är de någon ledtråd. Från fest hemma hos vännen Jessica på den tiden man utan att blinka rökte inomhus även hos de som inte rökte.

3. Handbollsturnering i Hallsberg.

4. Från en nyårsfest jag var med och arrangerade. Med det kortaste håret jag någonsin haft. Gillade det. På mig hade jag batikklänning och under den en långärmad body. Förra gången man skulle ha body.

5. Herre… Vem har släppt ut galningen från serietidningskonventet? Svart hår. Röda byxor. Röd tröja med fult tryck och hej och hå – en röd munkjacka över det. Puh…

6. Hela gänget samlat. På kräftskiva hos Laila i Västerås. När man av någon anledning skulle ha färgade glasögon på sig. På kvällen. Som en festlig accessoar. Mina blå minns jag var nyköpta för just den här utgången.

7. Gänget igen. Före eller efter? Jag är i alla fall tjejen som visar trosorna…

8. Hästtjej. Långt efter att jag slutat hänga i stallet dock. Filippa K-jeansen jag hade i regnbågens alla färger och som var mitt andra skinn kan vara en ledtråd.

9. Nej jag har inte jobbat på bordell. Men däremot varit på erotikmuseum i Amsterdam. Med Camilla. Håret säger kanske året? Jag har för mig att Izabella Scorupco och Kattis Ahlström sportade sådana här frippor också den här tiden.

3 responses to “Och året var…?

  1. är kanske lite efter men vad står DD1 för? ;D

Kommentera

