Deprimerande

Vi har fortfarande visumstrul och är kvar i Sverige. Det börjar på riktigt bli deprimerande. Vet du hur tråkigt det är för en treåring att vara hemma om dagarna i Stockholm? I-n-g-e-n annan treåring är hemma. Och vet du hur jobbigt det börjar bli att leva i kappsäck? En kappsäck som dessutom packats för två dagar. Inte för två veckor. Man kan lugnt säga att jag är rätt less på mina kläder. Och sen det här ”oj det regnar, då kan inte vi gå ut”. Inte ”då sätter vi på oss stövlar och galonisar och leker ändå”. För vi har inga. Inte här. Och lillan, hon börjar växa ut sina kläder. Nästa storlek? Ja du vet svaret. Inte här… Våra saker är någonstans mellan här och New York, och vi sitter fyra personer i mitt gamla flickrum. Bitter? Som fan.

12 responses to “Deprimerande

  1. Fy vad trist för er! Peppkram till allihop!

  2. Hoppas ni snart kommer iväg.

  3. ÄR DU SOCIONOM??? Läste jag nyss! Du anar inte hur bra jag tycker att det är. Superbra! Och så vill jag peppa lite jag också! Pepp och kram!

  4. Hoppas ni kommer iväg snart och får det underbart i New York. Själv ska jag dit på tjejresa utan barn och män i februari. =) Kramar från oss 4

  5. Pingback: Vettigt mål? | Queenstreet

  6. Jag kanske kan hjälpa er lite? Visst bor dina föräldrar i Enskedetrakten? Vi bor i närheten, har två döttrar (3 år och 10 mån) och kan låna ut galonisar och andra kläder till småtjejerna. Och nog kan treåringen stanna hemma eller gå tidigare från förskolan för att V ska få lite leksällskap! Hör av dig i så fall!

    • Men åh vad gulligt, tusen tack! Nu ser det dock ut som vi kommer iväg snart, om inget mer går galet… Lär bli parkhäng i krokarna i eftermiddag, solen skiner ju🙂 – vart brukar ni gå? Kram m.

      • Skönt att det verkar röra på sig!

        Vi brukar oftast gå till parken mellan Kärringstan och Kärrtorp (jag tror att den heter Kärrtorpsparken) eftersom den ligger precis bredvid förskolan. Vet du vilken park jag menar? Ligger den OK till för er? Annars kan vi så klart röra ossmer åt ert håll!

        Tyvärr bör jag inte hämta före 15 idag. Torsdag eftermiddag är det sångsamling för hela förskolan och veckans höjdpunkt enligt dottern. Lilla dottern och jag kan i och för sig komma tidigare men leksällskapet för V dröjer lite.

      • Dit ska vi försöka hitta🙂
        Vi har varit i Magnebergsparken mest sen Maria visade oss den🙂 Sen Dalen o Triangelparken.
        Ses efter tre då, kul!

      • Hmm, kollade kartan men hittade ej. Har du en adress till den?

      • Adressen borde vara Kärrtorpsvägen eller Söderarmsvägen. Om du går Kärrtorpsvägen mot Kärrtorp så ligger den på vänster sida strax efter skolan och Sara Moreas väg. Först ser du ett gammalt torp (Kärrtorpet?) och bakom ligger en lekpark. Går du för långt så kommer du till Söderarmsvägen.

        Vad kul att ses!

      • Så ska vi nog hitta! Roligt!

Kommentera

