Vad klockan går snabbt hela tiden

Säger som min vän Viki. Vad hände med tiden? Har dagen färre timmar? Hon säger att hon ska skriva listor. Det har jag gjort. Och den lilla timmen av ”egentid” jag har på förmiddagen då V är i preschool och E sover, ja den går till att beta av listan.

Bara det att den hela tiden fylls på. Det tar aldrig slut med flyttfix, installeringsgrejor och annat pyssel. Mitt i allt vaknar E och dagen ska fortsätta. Det ska lunchas, V ska hämtas klockan två, sen blir det park eller annat skoj, hem och laga middag, bada barn, mysa, lägga tjejerna och så vips var klockan nio på kvällen och jag är helt slut, Mats likaså – och vi däckar.

Bloggtid däremellan är svårt att finna. Men den tiden kommer väl den med. När V och E plötsligt leker själva en liten stund (nåja, det är de rätt duktiga på redan, men än får jag nyttja de fina tillfällena till matlagning) och jag kan knappra lite på datorn. Eller kanske bara att E sover hela natten och jag likaså så jag orkar vara uppe längre än till nio/tio på kvällen!

6 responses to “Vad klockan går snabbt hela tiden

  1. Ja vad är det som händer. Satt här precis med paniken i magen måste måste måste fast kroppen vill sova. Istället för att hinna mer nu när barnen är 6 timmar på dagis hinner jag inget. Listan den är för lång. Träffade grannen idag på väg in i huset isag. Vi knackade på sa hon tänkte barnen kunde leka. Va kul sa jag när hon gått höll jag på att börja grina. Allt är ju upp å ner och dammsugaren den saknar Divine lika så jag.

    • Nej men bästa. Inte ska man gråta över lek inte. Men jag fattar. Och jag fattar dammsugaren också. Den har faktiskt Mats tagit tag i här på eget initiativ och jag sa inte nej.🙂
      Mer tid åt folket! Särskilt åt småbarnsmammorna! Heja!

  2. Släpp bloggtiden ett tag och däcka du! Det gör att vi längtar lite extra efter ditt nästa inlägg ännu lite mer🙂 Stor kram

    • Det känns som jag gjort det med lite bildinlägg som ett litet plåster på den värkande bloggnerven. För jag vill ju. Det hinns bara inte. Kram fina fina du, jag hoppas du mår bättre nu. Tänker på er!

  3. Lite extra ännu lite mer… dyslexi helt enkelt😉

Kommentera

