I rätt höjd

När vi skulle sätta upp nya fjärilstavlan i tjejernas rum höll jag upp den i ögonhöjd ungefär och frågade V ”ska den hänga här”. ”Näe” svarade hon. ”Här då” sa jag och flyttade tavlan en bit. Hon fortsatte säga nej. Till slut gav jag henne tavlan och sa ”var ska den sitta, visa du”. Och hon höll den på väggen i höfthöjd ungefär och sa ”här”. Ja, min höft då. Hennes ögonhöjd. ”Den ska sitta här så jag kan ta på den” sa hon sen. Det är såklart. Det är ju hon som ska se och ta. Inte jag. Så där sitter den nu. Tillsammans med lite annat smått och gott som senaste målaralstret och en karta över zoo. Viktigheter för en treåring, med andra ord.

One response to “I rätt höjd

  1. Klart det ska vara i rätt höjd😉

Kommentera

