Det känns lite som jag fuskar

Min OnsdagsOuting denna vecka blev till en TorsdagsTur pga Halloween. Men så vaknade jag upp och höstens första förkylning kom med feber. Jag bestämde mig ändå för att kolla med vår barnvakt om hon kunde komma, så jag fick sova lite. Hade jag dock vetat att det skulle ta henne närmare tre timmar att komma hit (hon bor i Brooklyn och tunnelbanan är inte igång dit än, där går bussar – men det är många som ska med dom…) hade jag aldrig bett henne.

Så här ligger jag. Med inte jättemycket feber. 38,5. Med snor och halsont. Så pass sjuk att jag stannat hemma från jobbet om jag haft något. Men inte så pass att jag bett Mats stanna hemma från sitt för att ta hand om barnen. Det har jag aldrig gjort. Hittills. Peppar peppar.

Så de senaste tre och ett halvt åren då jag varit sjuk har jag tagit hand om barn. Barnen senaste dryga halvåret. Det går ju. Även om man kanske inte är en jätteskoj lekkompis just då. Eller en superkock, utan man bara värmer på något färdigt. Så nog har de det bättre idag med vår barnvakt.

De har det bättre. Jag har det bättre. Jag får tid att vila och är åter supermorsan (haha…) imorgon. Men ändå. Det känns lite som jag fuskar. Som att jag skolkar.

3 responses to “Det känns lite som jag fuskar

  1. Jag förstår precis, men man behöver en paus ibland faktiskt!

  2. Du har gjort heeeeelt jä*la rätt! Dina barn mår inte illa på något sätt och du får vila så du bättre har ork för dem. Tänk inte en sekund på det mer. Och gör det igen om du skulle behöva. Punkt🙂
    Och kram!

  3. Uj det var du och jag igår i sängen. Barnen fick gå till dagis här med det bara gick inte. Jag sov lite emellan det dåliga samvetet väkte mig. Men idag är vi hemma och på väg ut på liten utflykt. Så hade det inte blivit om jag inte fått sova igår då hade det varit sjukdom även idag. Kram och krya

Kommentera

