OnsdagsOuting: Columbia University

Jag hade ett ärende norrut på min ”lediga” onsdag den här veckan. Efter det fortsatte jag ett par gator till för att kolla in Columbia University. Det var inte utan att jag längtade tillbaka till att plugga. Varför gjorde jag det inte här?

När jag ändå var i krokarna passade jag på att ta en titt på området universitetet ligger i – Morningside Heights. Det var nämligen ett av de områden vi funderade på att bosätta oss i. Det och Park Slope i Brooklyn. Men då Brooklyn gick bort på grund av att det just då fanns dåligt med lägenheter, var det Morningside Heights som gällde. Vi såg det som ett lite familjevänligare Harlem. För Harlem pratade vi också om. Men så när Mats gick från Morningside Heights ner mot sitt hotell, genom Upper West Side kände han att här – här ska vi ju bo. Och resten är som man säger historia. Haha!

Nåja. Tillbaka till Morningside Heights. Det ligger verkligen högt. Och rätt fint. Men jag håller med Mats. Upper West Side passar oss mycket bättre.

Om inte annat, så kunde ju Mats få ha sin favorit Seinfelds lokala sylta som sin:

IMG_6323

Kommentera

