Sova över

Konversation med V om att åka och hälsa på bästisen P från London, numera hemmahörande i Göteborg.

Jag: Om vi åker dit, då måste vi sova där för det är rätt långt.
V: Ja!!!
Jag: Då får du sova över i P’s rum.
V: Ska jag sova över P?
Jag: Nej alltså, sova över betyder att man sover… kvar. Alltså att vi sover hemma hos P den natten.
V: Ja. Då sover jag ö-v-e-r P…
Jag: Nja, snarare bredvid kanske.
V: Jag ska sova ÖVER P!
Jag: Okej… Vi får väl se vad P tycker om det…

2 responses to “Sova över

  1. Ja! Kom hit!

Kommentera

