Vårt liv i orange

Det började med att jag letade tyg att sätta upp ovanför vår säng. Jag gillar tygbonader. Tycker det blir varmt på något sätt. Jag letade vintage. Förstås. På Ebay. Förstås. Jag gillar sextiotalsmönster när det inte är att för spejsat men ändå inte strikt och modernt. Mer… mjukt och modernt. Det jag till sist föll för var en gammal gardin. Eller jag ska förstås säga gardinER för jag fick hem ett jättetungt paket med fem längder. Så jag satte ett ovanför sängen. Som planerat. Men sen. Sen fortsatte jag. Vad gör man när man bor tillfälligt och inte har lust att shoppa en massa som bara ska lämnas kvar sen. Jo man tager vad man haver. Och haver man en massa meter orange tyg så använder man det. Så sen klädde jag baksidan av bokhyllan som delar av rummet med ett annat. Ytterligare ett fick agera överkast åt V och det fjärde hängde jag upp som gardin i flickornas rum. Det sista har legat som filt i V’s tält och väntat på att komma till ordentlig användning. Så i veckan när de började bygga om i vår trapp så tänkte jag att ett tyg framför dörren – det kan kanske dämpa liiiite av oljudet. Det kunde det inte. Men det blev en rätt varm och skön känsla i hallen så det fick hänga kvar. Vårt liv i orange:

 

6 responses to “Vårt liv i orange

  1. Orange är världens finaste färg!

  2. Jag gillart!

  3. Ta med till Sverige så syr vi kläder till oss och barnen så kan vi ha en von trapp fest😉

Kommentera

