Second hand i Queens

Jag gillar ju som bekant secondhandshopping och loppisletande. Så hörde jag att Salvation Army’s affär i Astoria, Queens skulle vara något utöver det vanliga. Så vi for dit. I lördags. Hela familjen. Och hittade… Inget. Jag måste säga att secondhandaffärerna dit saker skänkts här är mycket sämre än de i London och de i Sverige. Här känns det mesta riktigt ofräscht. Jag har varit på ett gäng och den enda sk thrift shop som har bra (och då riktigt bra) grejer än så länge är Housing Works. Annars rekommenderar jag snarare det man kallar för consignment stores, dvs affärer dit man lämnar sina kläder och saker på kommission.

Men det var ändå en kul utflykt. Solen strålade och det var sådär krispigt i luften. Vi promenerade längsmed Steinway Street och kunde inte låta bli att gå in här:

20130127-153730.jpg

Det visade sig vara en partyaffär och vi hade kunnat köpa julpynt och halloweenkostymer för en livstid för inga pengar alls om vi velat. Mats var väldigt sugen på denna:

20130127-153751.jpg

Men vi gick tomhänta därifrån och tog istället lunch på en sportbar. Jag testade mitt livs första chili dog. Det är lite löjligt. Men jag har en massa film- och TV-referenser jag vill testa. Chili-dogs är en av dom (pretzels, färjor, Yankee Stadium andra) Lillan verkar gilla sportbarer. Hon har redan fattat att det är där uppe i taket på alla TV-apparater det händer:

20130127-153817.jpg

20130127-153840.jpg

Efter några till discount stores och en secondhandaffär där vi hittade – inget – for vi hem igen. I solskenet. Klev av ett par stationer tidigare och promenerade sista biten.

20130127-153902.jpg

3 responses to “Second hand i Queens

  1. Miss Upsey Daisy

    Jag har kommit av mig när det gäller second hand shopping. Får ta tag i detta framöver.

  2. Pingback: OnsdagsOuting: Yorkville | Queenstreet

Kommentera

