Dålig, dålig tajming

Vi har haft långhelg. President’s Day. Så vi for till Baltimore för att hälsa på en gammal skolkompis till Mats. De pluggade tillsammans i Phoenix för tusen år sedan och han mötte kärleken och blev kvar i USA.

E var lite småsnorig. Men ingen feber. Så vi satte oss på tåget. Hade det helmysigt i Baltimore hos bästa familjen med en trettonårig dotter och en tioårig son som gjorde ett kalasjobb med att passa E och V medan vi kunde äta en hel middag i lugn och ro. Kan inte minnas när det hände sist. TACK M & F!

På söndagsmorgonen var jag täppt. Vi åkte tåg igen. Till Washington DC. Tog oss ner till National Mall för att se alla historiska monument och bombastiska byggnader. Jag började känna mig riktigt risig. Tog oss in på The Renwick Gallery of the Smithsonian American Art Museum (vackert!) för att värma oss en stund. Sen fick jag ge upp. Till hotellet. Bädda ner. 39,7. Hej då.

Mats och barnen gjorde fler museum dagen efter sen tog vi tåget hem. Vi fick åtminstone valuta för vårt hotellrum, för idag vet jag inte längre om jag har ont i kroppen av influensan eller av att ha legat still så länge.

Dag tre med dryga 39. Börjar kännas… drygt. Mats kom tidigt från jobbet och tog ut tjejerna medan jag försöker kurera mig med vitaminer och Girls! Låter kanske najs, men jag kan lova att jag hade bytt bort det any day.

20130219-135510.jpg

2 responses to “Dålig, dålig tajming

  1. usch vad jag lider med dig, vännen! och jag känner verkligen igen det där med att inte veta om man har ont i kroppen pga influensan eller pga av sängläge. man vill bara krypa ur sin egen kropp. stor kram på dig!

  2. Pingback: Fredags(ut)Flykt: Inställt pga influensa | Queenstreet

Kommentera

