Fredags(ut)Flykt: Inställt pga influensa

Precis som förra veckan ändrades våra utflyktsplaner. Influensan dröjer sig kvar. Inte bara är jag trött på feber och snor. Jag har ständigt dåligt samvete över att jag är sämsta föräldern. Hemmamamma och sjuk går inte ihop. Turligt nog har Mats kunnat gå lite tidigare från jobbet några dagar (och jobbat ikapp då barnen somnat) plus att vi har grymmegrannen som tog Vera en hel dag tillsammans med sina två tjejer. En dag hade vi också barnvakt (Min TorsdagsTur som blev sängliggande den med). Men igår. Ja då var jag solo med tjejerna hela dagen. En prommis i lite affärer i krokarna med ovan nämnda granne. Lunch hemma. Läggning av liten och film för stora medan jag kunde vila. Var p l a n e n. Om lilla somnat. Det gjorde hon inte. Såklart. Så istället klädde vi på oss och gick en sväng till. Så hon kunde somna i vagnen. Runt våra kvarter. Till leksaksbutiken. Köpte batteridrivet tåg att utöka tågsamlingen med. Och när lillan vaknat i vagnen gick vi hem och byggde tågbana resten av eftermiddagen.

4 responses to “Fredags(ut)Flykt: Inställt pga influensa

  1. Förlåt att jag inte kommenterar inlägget, det är bara det att jag läste typ alla inlägg på en blogg som skrevs av någon som hette Tovalisa, tovalisa(punkt)wordpress(punkt)com, och hennes historia berörde mig mycket, men sedan tog inläggen slut i mars 2012.
    Hon nämnde din blogg i ett inlägg, så jag tänkte ifall du vet vad som har hänt henne?
    Det skulle vara så roligt att få redap å hur det har gått för henne efter inläggens slut.

  2. Miss Upsey Daisy

    Jobbigt. Hoppas det släpper snart?

Kommentera

