Bästa iPhone-appen för barn?

Min iPhone är en rätt bra källa till kul för liten V då man måste sitta still länge. Som idag när vi flyger. Favoriterna är DoodleBuddy där man ritar, svenska Pekboken (med djur, färger, fordon mm), ibabyplay som låter men som jag inte riktigt fattat (V gillar dock och det är huvudsaken), SoundTchLite och FlashFree med djurbilder och läten.

Men det är alltid bra med några nya vid en ny resa. Denna gång har jag testat att hämta hem några av de som Petra tipsat om. Återkommer med resultat.

Men du. Har du några bra tips på kuliga iPhone-appar för små barn?

4 svar till “Bästa iPhone-appen för barn?

  1. Cookie Doodle absolut bäst, lätt och underbar! Men har precis laddat ner Sundae Maker….det ser så gott ut så jag tror nästan att det känns förbjudet att spela spelet!

  2. Uno älskar Tozzle. Pusselspel med läten och animationer. T.ex: Man bygger ett tåg. När tåget är klart låter det och åker iväg.

    Alla pussel bygger på drag-and-drop. Man behövde bara visa Uno ett par gånger, sedan grejade han det själv.

    Perfekt när man behöver handla något och Uno tappar tålamodet efter bara några minuter. Vagnen älskar han fortfarande inte. Antar att våra barn fortfarande är ganska lika. 🙂

    • Åh Camilla och Uno! Heeeej! Jag är världssämst på att maila. Förlåt. Hur ser er sommar ut? Vore kul att kolla om de fortfarande är ganska lika, de små! Vi kommer vara sporadiskt i Sthlm, men även nere i dina gamla hemtrakter ett par veckor.
      Kram!

Lämna en kommentar