Citat att ta med sig

Hittade ett citat att ta med sig. På mycket oväntad plats. Trodde väl inte glossiga magasin skulle beröra mig så jag måste skriva ner, skriva av, skriva upp boken på att-läsa-listan (som för övrigt är olidligt lång då energin just nu bara räcker till just blädder i glossiga magasin, när ens det hinns med). Det var Sofis Modes krönikör Annika Marklund som i sin tur citerade PO Enquist:

”Kastar man bort smärtan var den ju förgäves. Då gjorde den ju bara ont.”

3 svar till “Citat att ta med sig

  1. åh..tack för din fina kommentar…det där citatet tar jag verkligen till mig!

    stor sommarkram och all lycka till nu!! kram

  2. Hmm… det här måste jag fundera på en stund. Ibland är det svårare att ta till sig en sak som senare ter sig självklar.

    För dig just nu antar jag att citatet är klockrent 🙂

    Kram!

Lämna en kommentar