Dagsarkiv: 31 december 2011

Gott nytt år!

Efter en tidig nyårsmiddag är dottern på väg i säng och jag sitter och väntar på sällskap vid köksbordet. Vi spelar spel. Mats med ett glas gott rött, jag med vatten… Jag måste säga att jag denna graviditet, helt till skillnad från den förra, längtar efter att få dricka vin. Eller bubbel. Här väntar kolsyrad äppeljuice vid tolvslaget. Om jag orkar hålla mig vaken ens. Patetiskt.

Förra nyåret i London såg vi väldigt få fyrverkerier ”live”. Däremot bjöd TV:n på en direktsänding nerifrån stan och ett av de mest fantastiska fyrverkerier jag sett. Lämnar dig med det så här årets sista dag. Jag önskar dig ett strålande 2012!

Kvällens meny

Toast Skagen
Saltimbocca med risotto
Crème Brulée

Vad ska du äta?

Lyx är att…

…få ligga kvar i sängen med tidningen medan resten av familjen roddar frukost.

20111231-083852.jpg