Dagsarkiv: 14 december 2011

Man blir ju alldeles varm i hjärtat

Möttes av finaste blogginlägget på vännens sida nyss.

Det sämsta med att bo utomlands är att det är så långt till många av ens bästa vänner.

Det bästa är att när de kommer och hälsar på, då får man rå om dom alldeles själv i flera dagar. Något som ju aldrig händer på hemmaplan. Så söta Camilla, kom hit snart!

Dagens jul

Detta bildspel kräver JavaScript.

Galet googlat

Google listar varje år de mest populära sökningarna. I år har det handlat mycket om Eric Saade, Anders Behring Breivik, LCHF och cupcakes. Men om man tittar på listan över mesta sökningar ser den ut så här:

1. Facebook
2. YouTube
3. Aftonbladet
4. Blocket
5. Hotmail
6. Google
7. Hitta.se
8. Eniro
9. Expressen
10. Translate

Man undrar ju lite lätt, behöver man googla för att hitta till aftonbladet? Att man inte bara testar först att bara sätta ett punkt-se efter. Men det som förvånar mig mest är de personer som googlat Google. På Google…

Oväntad tillrättavisning

Vi har turats om att vara förkylda här hemma. Och jag har tjatat på dottern att hosta i armvecket. Det gör jag själv alltid. Naturligtvis. Äckligt vore ju annars. Fast… I ärlighetens namn. Ensamma hemma i soffan kan det glömmas bort. Dock inte osett längre, har det visat sig.  ”Hosta armen, mamma” hör jag dottern strängt uppmana varje gång jag glömmer av mig…