Magiska Miami

Jag har tidigare likställt Miami med Kanarieöarna. Turistigt, men okej om man vill ha sol och strand och bekvämligheter. Men det är något mer med Miami. Något lite magiskt. Jag älskade det. Ljuset. Stranden. Havet. Klimatet.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Och arkitekturen. Jag har alltid velat se South Beach. Jag är en sucker för deco och sa till Mats ”vi kan göra vilket Florida som helst, bara jag får se decokvarteren”. Och om man bortser från inkastarrestaurangerna i bottenplan var de som väntat – helt fantastiska.

Jag vill göra MER Miami. Jag vill göra vuxenmiami. Nu var vi där på en kombinerad jobb- och nöjesresa så den fritid vi hade tillsammans tillbringade vi just tillsammans. På hotellet. Vi hade basecamp mellan poolen och stranden i ett par cabanas i sanden jämte en radda hängmattor. Vi beställde mat från hotellrestaurangen och i väntan på lunch och middag lekte barnen och vi tog en drink. Typ. Sämre kan man ha det…

 

Och ljuset. Sa jag ljuset? Kvällarna. Magiska.

IMG_3382

Ett svar till “Magiska Miami

  1. Vilka vackra bilder!
    Blir liiiiiite Miami-avis 🙂
    Kram!

Lämna en kommentar