Dagsarkiv: 15 mars 2012

Det kom en flicka till!

13.50 kom hon, snabbt som tusan, 3336 gram! Och jättesöt såklart!

Denna väntan

Nu bara väntar jag. Mats har cyklat till jobbet för att hämta datorn så han kan jobba hemifrån och goda vänner har hämtat dottern. Känns skönt att inte behöva oroa sig över den biten. Att hon ska se mig ha jätteont. Att veta att hon har det bra och är med sina största idoler (vännernas barn som är 6 och 8 år).

Det är lite svårt att fokusera. Och svårt att förstå att det kan vara så här också. Med dottern gick ju allt så himla snabbt. Slemproppen gick strax efter lunch. Jag hade milda sammandragningar och värkar på kvällen. Vid fem gick vattnet och då gjorde det sådär dödsont. In till sjukhuset och vid lunch var hon ute. Det där med att ha med sig böcker, korsord, datorer och spel – det fattade vi aldrig för när vi kom in var jag öppen 5 cm och allt var igång.

Nu känns det liksom som jag haft ”småvärkar” (som såklart gör förbannat ont de med, men inte så där nu-föder-jag-snart-ont) i en halv evighet. Även om det bara varit i 14 timmar. Och mellan dom sitter jag här och bloggar och surfar… De senaste har dock varit starkare, så kanske kanske.

Hoppas bebis kommer under dagen. Har inget hänt vid 18.30 ikväll ska jag åka in och få antibiotika. Vad som väntar efter det vet jag inte riktigt. Men jag hoppas jag inte behöver få reda på det heller. Kom nu lillbebben!

BB

Vattnet gick i natt, men efter koll på sjukhuset blev jag hemskickad igen. Nu väntar och klockar vi. Bebisen borde komma under dagen.

20120315-075922.jpg