Dagsarkiv: 10 mars 2012

Näe det där var väl inget vidare?

Melodifestivalen that is. Med fräscha öron, utan att ha hört en enda låt, bänkade vi oss i soffan. Och… inget är särskilt bra tycker jag. Lisa och Loreen är bäst och Ranelids sämst. Att folk höjt Danny till skyarna fattar jag inte. Han har gjort betydligt bättre förr. Det här var trist. Lät typ samma som första killen, han som jag redan glömt vad han hette…
Över lag dessutom. Hur tjatiga får låtar vara? Det har ju inte strösslats med ord direkt.
Tror Loreen vinner!

Döm om min förvåning…

… när jag klickade in för att kolla röda byxor åt dottern och såg att Marnisandalerna jag ville ha plötsligt fanns i sortimentet hos H&M. I min storlek. Klick klick klick. I slutet av mars kommer dom.

Bra köp hoppas jag. Jag är faktiskt i behov av ett par nya sandaler. Förra året blev det inga (och sandaler är ju en sko som precis som en ballerina åtminstone för mig håller endast en säsong, högst två). Istället höll jag fast vid mina nitade gladiatorer (för tredje säsongen!). Lite daterade kanske, men jag gillade dom. Dom och de Mats kallar mina sjuksköterskeskor! Men nu är de båda slut. Slut slut slut. Så jag hoppas dessa kan ta över som trotjänare. Enkla, i skinn och inte så himla oj-stod-du-och-köade-Marni-för-H&M-in-your-face. Bara lite!

Trendbrott

Funderar på om vi ska ta familjehäng i soffan framför SVT Play och Melodifestivalen ikväll. Vi som inte hört en enda av låtarna hittills. Kan bli intressant att se om vi tycker likadant som alla andra verkar tycka. Har förstått att Danny och någon Loreen är favoriter? Stämmer det? Vem tror du vinner?

Jag är en av 63 644 267…

… som sett den. Hittills. Har du? Det har du säkert. Men om inte. Klicka nedan. Se den du med. Jag hoppas 20 april inte går obemärkt förbi.

Jag vet att där finns kritiker som säger att organisationen bakom filmen inte är trovärdig nog, att där är faktafel i filmen och att Kony varken är särskilt aktiv eller farlig längre. Faktum kvarstår. Han har förstört livet för 30 000 barn genom åren – ska det få gå obemärkt förbi? Han är aktiv. Men inte i just Uganda. Bör han inte ställas inför rätta? När världen jagar andravärldskrigetbrottslingar utan att någon reagerar? Det här handlar om de senaste trettio åren. Dessutom tycker jag det är fantastiskt att se att frivilligt engagemang leder någonstans. Som ett motbevis till alla som säger ”men vad spelar det för roll om lilla jag säger nej”.