Dagsarkiv: 27 mars 2010

Earth Hour

Kul krokar

Gillar krokarna i Lindex provrum. Använde måste-ha-kroken. Vad jag köpte? That’s for me to know and for Mats to find out…

20100327 Dagens stil

Premiär för Sonia Rykiel (för H&M) idag. Tillsammans med jeans och tisha från Hope, skor Notabene och halsband fyndat på Stadsmissionen.

Projekt Portvin

Jag älskar ju loppisar, secondhand- och antikaffärer. Och jag har alltid något i bakhuvudet jag letar efter. Inget man har akutbehov av, men något att hålla utkik efter. Just nu bland annat fina burkar till det öppna skafferiet i skärgårdsstugan, alltid vackra glasbehållare från gamla herrnecessärer, stora och vackra dukar till utebordet i smålandsstugan, mässingsljustakar med fyrkantig fot till den spirande samlingen på matbordet här hemma och nu även Projekt Portvin.

Vi saknar portvinsglas. Eller sherryglas. För det är väl typ samma?! Jag har letat och letat och hittat det perfekta, men… det kostar – håll i dig nu – sexhundrasjuttiokronor. S-T-Y-C-K! Det är ju sjukt… Dom skulle man ju aldrig våga dricka ur…

Så nu till Projekt Portvin. Nu letar jag udda små kristallglas. Då det bara finns ett kan man få det för ett par tior. Och jag tänkte att det skulle kunna vara lite charmigt, att ha alla olika. Här är glas nummer ett:

Helghärligheter

Till helgfrukosten lyxar vi ofta med varsin croissant efter de sedvanliga mackorna. Croissant och marmelad. Mums! Fast ibland varierar vi oss med engelska crumpets. De här tvättsvampsliknande rundlarna är fantastiskt goda att rosta.

Det är lite kul, för tittar man på näringsvärdet så står där att en crumpet har 79 kalorier. Ja, om man äter den torr ja. Och det gör man inte. Det goda med crumpets är att ösa på smör som kan sippra ner i de där små hålen och sen bre marmelad över. Mums! En kaloribomb hit, tack!

Du hittar crumpets på English Shop i Stockholm, Göteborg och på nätet.